Reklama
Reklama

Polacy planują wydatki na wakacje i ogrody

Zbliżające się lato skłania coraz więcej Polaków do planowania wydatków na wakacje oraz sprzęt ogrodowy. Wzrost zainteresowania tymi kategoriami potwierdzają najnowsze badania „Current Consumer Mood” przeprowadzone przez GfK – An NIQ Company.

Od kilku miesięcy Polacy wykazują większy optymizm w kwestii wydatków. Wzrost gospodarczy i stabilność ekonomiczna sprawiają, że jesteśmy bardziej skłonni wydawać pieniądze na rzeczy, które sprawiają nam przyjemność lub wiążą się z naszymi pasjami, a nie tylko na niezbędne zakupy.

Dobry sezon dla turystyki

Badanie GfK pokazuje, że co drugi Polak planuje wydać pieniądze na wakacje. Jeszcze w październiku tylko 39% osób miało takie plany, co oznacza wzrost o 11 punktów procentowych. Również właściciele ogródków zamierzają inwestować - co trzeci respondent planuje zakup sprzętu ogrodowego, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z poprzednim badaniem.

Większe wydatki na sprzęt AGD i samochody

Wzrasta również liczba osób planujących zakup małego AGD (z 27% do 32%) oraz samochodów (z 26% do 29%). 

Komunie napędzają sprzedaż elektroniki

Sezon komunijny, będący w pełni, również sprzyja większym zakupom, zwłaszcza sprzętu komputerowego i smartfonów. W badaniu GfK obie te kategorie odnotowały wzrost zainteresowania z 24% do 31%. Z drugiej strony, niektóre kategorie zakupów, takie jak duże wydatki na cele medyczne czy wyposażenie warsztatu, zanotowały spadek.

Skąd pieniądze na zakupy?

Najwięcej osób planuje sfinansować swoje zakupy gotówką. W przypadku małego AGD aż 64% respondentów wskazuje na gotówkę, a w przypadku sprzętu ogrodowego - 58%.

Dzięki stabilnej sytuacji ekonomicznej Polacy coraz chętniej planują wydatki na przyjemności i hobby, co pozytywnie wpływa na rynek turystyki i zakupów sprzętu ogrodowego.

Zobacz też:

Sztorm cenowy w Galerii Przymorze. Ciekawa loteria z atrakcyjnymi nagrodami!

ALDI wydłuża godziny i zaprasza na promocje na Świętego Marcina!

Popeyes świętuje Halloween! Odbierz niespodzianki i spróbuj nowości w menu

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: badanie | wakacje | ogród
Reklama